Företagkund

Företagkund
Försäljnings- och affärsvillkor

 

Försäljnings- och affärsvillkor

 
Företag Villkor vid betalning mot Faktura

Spectrum Cases AB säljer produkter och speciallösningar direkt till företag och erbjuder upp till 30 dagars kredit (kräver kreditgodkännande).

Vi är specialister på alla former av transportväskor, skuminredningar, förvaringsprodukter m.m. och erbjuder rådgivning för val av lösning och produkt.

Kontakta någon av våra säljare via telefon eller e-post om du har frågor eller önskar mer information.

Företag kan betala mot faktura.

Du kan också ringa 031-24 12 93 och beställa.

(Observera att det krävs kreditgodkännande för betalning mot faktura.)

Alla priser är utan moms och andra avgifter.

 
Vid köp online med betalkort:

Vid köp med betalkort dras pengarna först när varorna skickas. Det kan aldrig dras ett högre belopp än vad du har godkänt. Vi krypterar alla dina kortupplysningar med det så kallade SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att obehöriga inte kan avläsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS.

Du kan välja att handla som gäst eller skapa ett konto. Om du handlar som gäst får du vid köp alltid orderbekräftelse, följesedel och faktura bifogat som PDF till den e-postadress du har angett.

Om du skapar ett konto kan du alltid se gamla order, fakturor m.m. När du skapar kontot får du användarnamn och lösenord skickat till dig.

Ingen kortavgift, expeditionsavgift eller andra avgifter tillkommer. Det enda som tillkommer är en eventuell fraktkostnad. Priserna är dagspriser.

 
Kontakta kundtjänst

Ringa 031-24 12 93 eller mail: info@spectrumcases.se

 

Returpolicy

 
Garanti, returpolicy och ångerrätt

Företagskunder har ingen returrätt om inget annat har avtalats skriftligen. I så fall har köparen rätt att få återbetalat ett belopp som motsvarar det pris köparen erlagt för varan när Spectrum Cases AB har godkänt den returnerade varan. Fraktkostnader, försäkringar, avgifter m.m. återbetalas inte.

Alla specialuppdrag och varor som tas fram speciellt, till exempel individuella Flightcases och skuminredningar, får inte returneras.

För varor som inte är lagervaror och som måste tas hem speciellt tar vi inte varan i retur.

För alla skumarbeten råder toleranser enligt DIN 7715 P2 eller enligt avtal. Kontakta gärna oss om du är tveksam om toleranserna och vill ha ett datablad.

I de angivna priserna förbehåller vi oss för ändringar av tullavgifter och skatter av olika slag samt plötsliga svängningar i valuta- och råvarupriserna. Om Flightcases International A/S önskar att åberopa sådana ändringar måste företaget omedelbart meddela kunden om detta.

Betalning, ränteberäkning. Köpsumman förfaller till betalning netto 30 dagar efter fakturadatum, om inget annat har avtalats skriftligen. Vid försenad betalning beräknas automatiskt ränta på 2,0 % per påbörjad månad från förfallodatum. När köpesumman betalas efter att kravet har lämnat till inkasso, ska kunden stå för alla inkassokostnader.

Förutom de tillfällen då skador och ansvar omfattas av obligatoriska bestämmelser i aktuella lagar om produktansvar, gäller följande bestämmelser rörande Flightcases International A/S ansvar för skador orsakade av den levererade varan eller tjänsten. Flightcases International A/S är inte ansvariga för driftsavbrott, tidsförluster, utebliven vinst eller andra indirekta förluster. Flightcases International A/S kan inte hållas ansvariga för produktens användning med olämpliga konstruktioner eller uppfyllande av myndigheternas krav på köparens slutprodukt. I den utsträckning Flightcases International A/S måste åta sig produktansvar gentemot tredje part, är köparen skyldig att hålla Flightcases International A/S skadeslösa för den del av ett eventuellt ersättningskrav som överskrider produktansvarsförsäkringen.

Om Spectrum Cases AB uppfyllande av sina leveransförpliktelser förhindras eller försenas på grund av förhållanden som Om Spectrum Cases AB inte rimligt sett kan råda över, inklusive brand, krig, strejk, lockout, valutarestriktioner, import- eller exportförbud och liknande, äger Om Spectrum Cases AB rätt att upphäva sina åtaganden utan att bli ansvariga för förluster eller problem som uppstår hos köparen på grund av upphävandet.

 
Reklamation och returer

Vid reklamation och returer ska du märka försändelsen med ”Reklamation” eller ”Ångerrätt” och bifoga din kontaktinformation. Om du skickat tillbaka en vara för reklamation e får du alltid ett e-postmeddelande när vi tagit emot den. I meddelandet får du information om den vidare processen i samband med hanteringen av ångerrätten/reklamationen.

Det är inget krav, men hanteringen underlättas om du skickar med ytterligare information med paketet – till exempel en kopia av orderbekräftelsen, registreringsnummer och kontonummer för det bankkonto dit pengarna ska återbetalas eller en kopia av eventuell tidigare korrespondens. Köplagens regler kan tillämpas för varuköp.

Varan ska alltid skickas tillbaka i ett tillräckligt skyddande emballage. Kom ihåg att få ett kvitto på portot så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

 

ORDER

 
Hur kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Om du vill avbryta eller ändra din beställning, ring kundtjänst, ringa 031-24 12 93.

 
KAN DU GARANTERA NÄSTA DAG LEVERANS?
Ja, om leverans nästa dag krävs, ringa 031-24 12 93.
 
Policy för personlig information

Personupplysningar registreras och sparas av Spectrum Cases AB i 5 år, varefter de raderas. Vi samlar endast in din personliga information med föregående samtycke, så att du har full insyn i vilket sammanhang den utnyttjas. Dataansvarig är Keld Wedell Seerup. Vi lagrar inte kundinformationen krypterad. Vi överför inte kundinformationen krypterad.

Vi vidarebefordrar ditt namn, din adress, ditt telefonnummer och din e-postadress till fraktföretaget (Posten).

Vi registrerar ingen känslig personlig information.

All kundinformation matas in och skickas i icke-krypterad form. Om din information finns registrerad hos Spectrum Cases AB har du alltid rätt att ha invändningar mot registreringen, och du har rätt att få veta vilken information som finns registrerad om dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med persondatalagen, och frågor i samband med detta kan skickas till info@flightcases.se.

 
Showroom

Du är alltid välkommen att besöka vår showroom i Göteborg eller Köpenhamn

 
 

KAN INTE HITTA SVAR PÅ DINA FRÅGOR?

Komma i kontakt
To Top